Adásvétel
Szerződéskötés itthon és külföldön
A hazai hajópark nagy részét kitevő hajók törvény szerint kishajónak minősülnek, hajóvezetői engedéllyel vezethetők, adásvételükhöz pedig ügyvéd által készített és ellenjegyzett szerződés szükséges. A hajózási hatóság által támasztott formai kritériumok szigorúak, a tulajdonjog változást pedig csak megfelelő adásvételi szerződés alapján vezetik át.
A szerződéskötés a hajólevél vizsgálatával és előzetes tanácsadással indul. Átnézzük az iratokat, ellenőrizzük a hajó jogi helyzetét, és megválaszoljuk a felmerülő kérdéseket. Meggyőződünk arról, hogy a hajó megfelel a hajózási hatóság előírásainak, szükség esetén egyeztetünk az illetékes ügyintézőkkel. Ezután előkészítjük az adásvételi szerződést a felek kérései és az ügylet specialitásai alapján.
Az aláírásra Budapesti irodánkban és külső helyszínen is sor kerülhet. Gyakran szerződünk balatoni kikötőkben és a Dunakanyarban, de előfordul, hogy az adriai tengerpartra utazunk el ezért.
Szerződéskötés után elkészítjük a szükséges hatósági kérelmeket és intézzük azok személyes benyújtását. Nagyon fontos, hogy az átírás idejére ideiglenes hajólevelet kérünk ki, mellyel a új tulajdonos várakozás nélkül, a végleges hajólevél megérkezése előtt is hajózhat.
Ha a hajó műszaki vizsgával nem rendelkezik, a hajólevél műszaki érvényessége lejárt, a választott vizsgaidőpontra a hajót bejelentjük és igény esetén vállaljuk a hajószemle fizikai lebonyolítását.
A legkisebb hajóktól a nagyokig, számunka minden ügylet egyformán értékes, ezért a folyamatot az új, végleges hajólevél kiállításáig követjük és kezeljük.